
Software de comptabilitat per a autònoms: fidelitza als teus clients
Les grans companyies tenen la possibilitat d’augmentar el número de treballadors d’un departament, inclús poden externalitzar els serveis que considerin necessaris.
Però, què passa amb les pimes i els petits empresaris? La resposta es troba en el software de comptabilitat per a autònoms.
Una de les tasques més importants en la gestió administrativa d’una empresa és l’obtenció d’informació i dades de socis i clients.
Un programa informàtic destinat a sistematitzar i simplificar les tasques de petites empreses a través del control i processament de totes les transaccions que genera el negoci: compres, vendes, inventari, etc. És una forma fàcil de portar la comptabilitat de l’autònom.
Com funciona un software comptable per a autònoms i pimes?
D’entre la varietat d’eines per a l’administració i gestió econòmica d’un negoci, com empresari hauràs d’escollir el millor programa de comptabilitat per a autònoms d’acord amb la teva situació i la dels teus clients.
És necessari tenir en compte les característiques del software comptable que més et puguin interessar en cada cas.
Flexibilitat i fàcil ús
Sense dubte, una de les característiques indispensables per al software comptable i financer és que et simplifiqui la feina i les tasques que has de realitzar cada dia en el teu negoci. Bàsicament aquest és l’objectiu d’apostar per un d’aquests programes de gestió per a pimes.
Recorda que un bon programa facilita el compliment de les obligacions comptables, mercantils i fiscals.
Parametitzable
Com empresari, segurament et preocupi el nivell d’accés que dónes a persones alienes a la corporació. Inclús als mateixos clients.
És desitjable que el software comptable per a pimes ofereixi la possibilitat de configurar un entorn personalitzat de les necessitats de consulta i gestió comptable de cada usuari.
El software comptable i financer que necessites requereix una comunicació efectiva amb el teu client mentre protegeix el teu negoci.
Per últim, també és important que s’adapti que s’adapti al nou RGPD (Reglament General de Protecció de Dades).
Digitalització de l’empresa
Aquest software per a despatxos professionals hauria de permetre una fàcil i millor adaptació als processos digitals. Millorar els teus processos interns a la vegada que dónes un millor servei, fa que augmenti la teva productivitat i atenció al client.
A més de l’evolució de les eines de gestió i administració empresarial fa que processos com portar els llibres de comptes de l’autònom o emetre factures electròniques, es converteixi en tasques més senzilles.
Compatibilitat
Fer servir formats àmpliament coneguts o universals és important per a facilitar el consum de la informació per part del client. S’hauria de buscar la possibilitat d’exportar a Word i Excel tots els llistats comptables existents.
Automatització d’apunts i processos
És recomanable que la solució per a la comptabilitat dels autònoms realitzi de forma automàtica els processos més tediosos. Per exemple, que informi de tots els successos en cada compte des del principi, incloent-hi ingressos, assentaments predefinits o periodificació de gastos.
A més, hem d’intentar reduir el número d’errors, per exemple, que les eines d’administració per a pimes detecti duplicació de factures.
Al software de comptabilitat per a autònoms també ha de ser capaç de tancar i obrir l’exercici o automatitzar el traspàs de moviments entre comptes i empreses.
Colaboració
Quan el client té la possibilitat de colaborar de forma directa amb l’empresa, s’obté més informació d’una forma més ràpida.
Atent a aquesta característica abans de prendre la decisió. Moltes petites empreeses i negocis busquen programes amb els que el propi usuari sigui el que li dóna la informació, sense haver de preocupar-se de si sap de comptabilitat o quan estarà disponible.
a3ASESOR | conasesor
La solució per a facilitar les gestions administratives es troba en la eina a3ASESOR | conasesor. Un software per a pimes i autònoms que permet al despatx delegar part de les tasques comptables en els seus clients, que poden compartir noves dades i consultar les actuals, sense necessitat d’haver d’estar contactant amb l’empresa.
D’aquesta manera, aconseguim alliberar càrrega de treball, a més de millorar l’accessibilitat i rapidesa en el tracte als teus usuaris.
Aquest software comptable per a petites empreses es capaç, a més, d’intercanviar dades amb el client. Pots enviar correus electrònics de forma periòdica amb informació actualitzada. I el millor, és que ells et poden respondre.
Treballar amb les solucions a3ASESOR emmagatzemarà tota la informació de forma automàtica, podent trobar-se ràpidament en la teva base de dades centralitzada.