
3 errors que no has de cometre en la transformació digital de la teva empresa
La importància de la transformació digital a l’empresa és un fet que no té res a veure amb el futur sinó amb el present, en alguns sectors fins i tot podríem parlar de passat. Així i tot encara existeixen empreses que no han afrontat la seva digitalització, bé per por del canvi, bé perquè no han considerat que fos necessari o que podria suposar un gran canvi en les seves dinàmiques de treball i els seus beneficis.
La realitat és que la tecnologia es troba ja en tots els sectors de l’activitat econòmica i afecta a totes les empreses. La complexitat més gran de la transformació digital d’una empresa està en l’anàlisi prèvia en què hem de determinar els valors de la mateixa i quina és la millor manera de potenciar-los abans d’iniciar el procés de canvi.
Per aquest motiu analitzem quins són els errors que no hem de cometre en els nostres processos de digitalització empresarial.
No implicar a totes les seccions de la nostra empresa
Una empresa té diferents seccions que poden estar dedicades a producció, vendes, comptabilitat… Un error bàsic acostuma a ser pensar que es pot emprendre la nova aventura digital en tan sols un vessant del nostre negoci. La transformació digital és un projecte global, i per això la incorporació de noves eines ha d’integrar a totes les seccions de l’empresa.
Probablement necessitem determinar l’ordre en què farem el canvi i en quines àrees actuarem primer, però sempre tenint clar que la transformació serà integral.
Frustració per comparació
No hem de tractar de reflectir-nos en empreses de nova creació, que ja neixen digitalitzades i amb una cultura totalment vinculada al món digital. En els casos en què es tracta d’un procés de transformació ha d’existir una anàlisi prèvia per, posteriorment, anar realitzant el canvi de manera gradual i en funció de les necessitats que tingui l’empresa. No existeix un model genèric que es pugui aplicar a tot tipus d’empreses, hem de conèixer les nostres necessitats i el nostre lloc al mercat abans d’adoptar solucions innovadores.
De la mateixa manera, la digitalització pot resultar un procediment molt diferent depenent de la grandària de l’empresa. No hem de comparar-nos amb empreses de major grandària que fan inversions que nosaltres no podem permetre’ns. Hem de realitzar una anàlisi de les nostres necessitats i objectius i operar sempre en funció d’això.
No tenir assessorament expert
El capital humà és un dels factors més importants en la transformació digital. No es tracta solament d’invertir en tecnologia sinó de realitzar un canvi integral en la gestió de l’empresa. Per això és important comptar amb assessorament extern, que pugui realitzar una anàlisi exhaustiva de la nostra situació i els nostres processos de treball i des d’aquí poder realitzar una estratègia de canvi ben definida i planificada.
De la mateixa manera serà fonamental invertir en la formació dels empleats en l’ús de les noves eines i en l’adopció de la nova metodologia de treball.